Początki zawsze są najtrudniejsze

 

Początki zawsze są najtrudniejsze

Aby wystartować z jakimkolwiek projektem, należy mieć odrobinę samozaparcia oraz inicjatywy. Bez podstaw, jest bardzo ciężko. Oczywiście kapitał startowy też jest bardzo ważny. Większość przedsięwzięć aby zrobić pierwszy krok do zarabiania własnych pieniędzy, musi w pierwszej kolejności wyłożyć spory kapitał aby zakupić potrzebne elementy składowe umożliwiające prowadzenie firmy. Jednak żaden biznes nie obejdzie się bez inwestycji w reklamę lub samodzielnego poszukiwania pierwszych kontrahentów.

 

Dobrym sposobem pierwszej darmowej reklamy jest zbudowanie własnego bloga, na którym będziemy opisywać swoje zamiłowanie i to czym się zajmujemy zawodowo. Blog to doskonałe narzędzie marketingowe, lista artykułów buduje odpowiednie wrażenie na odwiedzających. W dodatku możemy wystartować z blogiem jeszcze przed oficjalnym startem firmy. Nikt nas nie będzie rozliczał z treści zamieszczonych w internecie przed datą założenia firmy. A wręcz przeciwnie, to udowodni że wykonujesz swoją pracę z pasą i zajmowałeś się danym tematem jeszcze przed rozpoczęciem zarabiania na tym.

 

W takim miejscu jak blog, można dokładnie opisać jak to się wszystko zaczęło. W ten sposób możemy też zdobyć łatkę eksperta w dziedzinie którą się zajmujemy. Blog daje tak dużo możliwości że trudno je opisać w jednym artykule. Blog to też doskonały zaczątek strony firmowej. Jeśli już wcześniej zaplanujemy nazwę firmy, możemy utworzyć bloga pod adresem naszej przyszłej firmy. W ten sposób uzyskamy widoczność naszego przedsiębiorstwa jeszcze przed startem oficjalnej strony firmy. Odpowiednie zabiegi optymalizujące stronę pomogą z wyprzedzeniem zająć pozycje w wyszukiwarce na widocznym miejscu. To zaś pozwoli na szybsze pokazanie swojej oferty potencjalnym kontrahentom.

 

Jeśli chcemy zbudować poważny biznes, który będzie przynosić korzyści finansowe w długiej perspektywie czasu to musimy precyzyjnie zaplanować działania wyprzedzające. Koszt domeny czy hostingu nie jest tak duży jak się wszystkim wydaje. Tak naprawdę to koszta, które zamykają się w sumie 200 zł netto rocznie. A odpowiednio wcześnie rozpoczęte działania mogą przynieść pierwszych klientów jeszcze przed zarejestrowaniem działalności. Jest to dość ważne, bo każdy miesiąc działania firmy to koszty. A gdy pierwsi klienci pukają do drzwi jeszcze nie otwartej firmy to możemy liczyć na szybki zwrot z zainwestowanych pieniędzy bez stresu związanego z oczekiwaniem na kontrahentów.

 

Budowa firmy nie jest prosta. Jednak aby osiągać zyski należy poświęcić czas lub fundusze na rozwój firmy. Jest to wręcz konieczne na pierwszym etapie prowadzenia przedsiębiorstwa. Nic samo się nie zrobi. Klienci się magicznie nie pojawią Nikt już nie jest jedyną firmą na świecie. A jeśli nawet zajmujesz się czymś czego jeszcze nikt nie wynalazł, to i tak musisz zbudować w świadomości konsumentów informację o istnieniu Twojej usługi lub towaru. Warto nad tym pomyśleć oraz odpowiednio wcześniej zadziałać. Może się to naprawdę opłacić w późniejszym etapie gdy będziesz wchodzić na rynek.

wróć